Boşanmak İstiyorum Ne Yapmam Gerekir

Boşanma kavramı kaba tabiri ile aile birliğini yasal olarak sonlandırmaktır. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu hangi hallerde aile birliğinin sonlandırılabileceğini ve hangi tutum,davranış ve durumların boşanma nedenleri arasında yer alacağını açıkça ifade etmektedir. Bu noktada boşanmak istiyorum diyen kişiler de haklı boşanma nedenleri ile birlikte, yetkili mahkemeye boşanma dilekçesi vererek boşanma sürecini başlatabilirler. Boşanma sürecinde en fazla merak edilen konu boşanmak istiyorum diyen bireylerin bu süreç içerisinde velayet, nafaka, tazminat ya da mal paylaşımı gibi önemli konularda nasıl adım atacaklarıdır. Boşanmanın maddi ve manevi sonuçlarına değinmeden önce, boşanmak istiyorum ne yapmalıyım diyen kişilere bu süreçte gerçekleştirmeleri gereken prosedürler hakkında bilgi verelim.

Boşanmak istiyorum Ne Yapmalıyım

Boşanma kararı alan birey, öncelikle mutlaka uzman bir boşanma avukatı ile iletişime geçerek boşanmanın maddi ve manevi sonuçları üzerinde nasıl hak kaybı ile karşılaşmayacağı hususunda bilgiler almalıdır. Boşanma sürecinin doğru yürütülmeme durumunda çouğun velayeti, mal paylaşımı, tazminat, nafaka gibi hususlarda hak kaybı yaşanması kaçınılmazdır. Boşanmak istiyorum diyen kişilerin dava açmaları gereken görevli mahkemeler Aile Mahkemeleridir. Ülkemizde her yerde Aile Mahkemesi bulunmayabilir. Bu durumda ise boşanma davası açılacak olan görevli mahkeme, Aile Mahkemesi görevi üstlenen Asliye Hukuk Mahkemeleridir. Boşanmak istiyorum diyen kişiler davayı eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan görevli mahkemeye açmak durumundadırlar. Dava, boşanma dilekçesi ile birlikte yetkili mahkemeye başvuru yapılması sonucu açılmış olur. Burada boşanmak istiyorum ne yapmalıyım diyen kişilerin davayı açmasından daha önemlisi davayı nasıl yürüteceğidir. Boşanma süreci hakkında ayrıntılı bilgi için “boşanma süreci nasıl işler” adlı makalemizi okuyabilirsiniz.

Tek Celsede Boşanmak istiyorum

Boşanmak istiyorum diyen bireyler, boşanma istemlerinin en kısa sürede sonuçlanması açılacak olan boşanma davasının anlaşmalı olarak yürütülmesi ile mümkündür. Anlaşmalı boşanma kavramı eşlerin boşanmanın maddi ve manevi sonuçları üzerinde uzlaşma sağlamalarının yanı sıra Medeni Kanun’da belirtilmiş anlaşmalı boşanma şartlarının da yerine getirilmesi neticesinde gerçekleştirilen boşanma şeklidir. Tek celsede boşanmak istiyorum diyen kişiler, eşleri ile boşanma sürecini uzlaşma içerisinde yürüterek ve gerekli hukuki prosedürleri etkili bir şekilde yerine getirerek anlaşmalı boşanma gerçekleştirebilirler. Anlaşmalı boşanma ile ilgili ayrıntı bilgi almak için “anlaşmalı boşanma” adlı yazımızı okuyabilirsiniz.

Kocamdan Boşanmak istiyorum

Boşanmak isteyen bireyler, açılacak olan boşanma davası ile bu isteklerini yerine getirebilmektedirler. Kocamdan boşanmak istiyorum diyen kişinin haklı bir boşanma nedeni ile davayı açması gerekmektedir. Boşanma nedenleri Medeni Kanunda yer almaktadır. Haklı bir boşanma nedenine sahip olunmadan açılacak boşanma davası reddedilecektir. Bu da kocamdan boşanmak istiyorum diyen kişinin açtığı boşanma davasının reddedilmesinden sonra 3 yıl içerisinde yeniden aynı nedenle boşanma davası açabilmesini engellemektedir.

Hemen Boşanmak istiyorum Ne Yapmalıyım?

Hemen boşanma için yapılması gereken eşlerin boşanma ile ilgili tüm hususlarda uzlaşma sağlamalarıdır. Eşlerin tüm boşanma konularında anlaşmaları sonucunda anlaşmalı boşanma davası açarak hemen boşanmak mümkündür. Eşlerin herhangi bir konu üzerinde anlaşma sağlayamamaları durumunda ise açılacak dava çekişmeli olarak yürütüleceğinden dolayı hemen boşanmak istiyorum diyen bireylerin bu istekleri yerini bulmayacaktır.

Karımdan Boşanmak İstiyorum Ne Yapmam Gerekir?

Eşinden boşanma istemiyle dava açılması ve bu davanın hukuki prosedürlerinin doğru bir biçimde yürütülmesi karımdan boşanmak istiyorum ne yapmam gerekir diyen kişilerin atmaları gereken adımları ifade eder. Yukarıda da değindiğimiz üzere boşanmak istemek tek başına yeterli bir durum değildir. Burada karımdan boşanmak istiyorum diyen kişilerin haklı bir boşanma nedeni ile dava açmaları gerekir. Medeni Kanuna göre haklı boşanma nedenlerine sahip olunmadan açılacak olan boşanma davası reddedilecektir.

Boşanmak istiyorum ama Çocuğum Var

Boşanma sürecinde sıklıkla merak edilen konulardan birisi de boşanma sonrası çocuğun durumudur. Boşanma davası açacak olan bireylerin eşleri ile fikir ayrılığı yaşayabildiği konulardan biri olan velayet konusunda bilinmesi gerekir ki hakim, çocuğun velayetine karar verirken çocuğun menfaatleri doğrultusunda velayetin annede mi yoksa babada mı olacağına karar verir. Burada bireylerin sıkı bir savunma yaparak hakim kanaati kazanmaları gerekir. Toplum içerisinde en fazla yanlışa düşülen hususlardan birisi de çocuğun anneye ya da babaya verileceği konusunda kesinlik belirtilmesidir. Boşanma davasında yapılacak savunma çocuğun velayeti hususunda belirleyici olur. O yüzden boşanmak istiyorum diyen bireylerin bu süreci uzman bir boşanma avukatı ile yürütmesi önerilir.

Leave a Reply

